przejdź do treści
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne im. Prof. K. Gibińskiego

Składanie skarg i wniosków

INFORMACJE DLA PACJENTA

Dyrekcja Szpitala informuje o możliwości składania skarg i wniosków. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, w tym za pomocą faksu, poczty elektronicznej, e-Doręczeń, a także ustnie. Wszystkie skargi zostaną dokładnie rozpatrzone i będą służyły poprawie jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Szpital.

Skargi i wnioski można składać od poniedziałku do piątku w Sekretariatach Dyrektora Szpitala (e-mail sekretariat@uck.katowice.pl)
1)    w lokalizacji Katowice, ul. Ceglana 35 (tel. 32 358 14 60)           
•    w przypadku pisemnych skarg i wniosków - w godzinach od 7.25 do 15.00;
•    w przypadku ustnych skarg i wniosków - w godzinach od 8.00 do 14.00.

2)    w lokalizacji Katowice, ul. Medyków 14 (tel. 32 789 40 12)
•    w przypadku pisemnych skarg i wniosków - w godzinach od 7.00 do 14.35;
•    w przypadku ustnych skarg i wniosków - w godzinach od 8.00 do 14.00.

Ponadto, Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują bezpośrednio:

1.    Zastępca Dyrektora ds. Medycznych:
•    w lokalizacji Ceglana 35         wtorek     godz. 13.15 – 14.15
•    w lokalizacji Medyków 14         środa       godz. 8.00 – 9.00
2.    Naczelna Pielęgniarka:
•    w lokalizacji Medyków 14         czwartek  godz. 10.00 – 11.00
•    w lokalizacji Ceglana 35         piątek       godz. 10.00 – 11.00

Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta przyjmuje Interesantów:

w lokalizacji Ceglana 35 w pokoju D.029 (parter przy Sekretariacie Dyrekcji)  
tel. 32 358 13 38
e-mail: prawa.pacjenta@uck.katowice.pl
    
Pacjenci, których prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla nich zadowalający, mają możliwość odwołania się również do innych, wymienionych poniżej organów i instytucji zajmujących się prawami pacjenta:

Rzecznik Praw Pacjenta

ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
bezpłatna infolinia: 800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)

Śląski Oddział Wojewódzki NFZ

ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice
bezpłatna infolinia: 800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)
Dział Skarg i Wniosków tel. 32 735 05 45, e-mail: kancelaria@nfz-katowice.pl

Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych

ul. Francuska 16, 40-027 Katowice, e-mail: rzecznik@izbapiel.katowice.pl

Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy

ul. Grażyńskiego 49a, 40-126 Katowice, e-mail: oroz@izba-lekarska.org.pl

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
infolinia: 606 950 000, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl